Monday, June 1, 2015

for several moment,
let me spare some for weeping

to redeem the genuine me,
to pursue me within.

Thursday, December 25, 2014

superficial

Judge me not by superficial.
Tak kenal maka tak benci.

Expect null from me for i couldn't spare any sake.

for me inside might be darker,
for the real me might be worser.

Saturday, November 8, 2014

malu

ak baru tengok video seorang hafiz dari Narathiwat alunkan surah al Qalam di dalam penjara.
sebab dia dipenjarakan adalah passport dah habis tempoh.

dah tengok jugak video kes buli di rumah anak yatim.
seorang junior lebih kurang umur 11-13 dibuli senior seramai 7-8 orang.

cannot stop weeping till this moment!

serius rasa marah yang amat.

just that...
how could this happen to our world?
innocent people tyrannized. 
they are no one but our brothers!
but what we've done in helping them?
nothing!
laze and joking around,
occupied by silly so-called-academic stuff,
youtubing,
movieing,
shopping-wasting-money.

adoii.

mungkin sebenarnya ak rasa kecewa dan sedih.

mungkin kasihan yang amat.

mungkin malu yang sungguh-sungguh.
malu dengan Rasulullah.
macam mana nak jawab kalau Rasulullah tanya,
apa yang kamu dah buat untuk bantu saudara kamu itu?

Saturday, October 11, 2014

si watak utama di mata manusia tak semestinya mengumpul undian tertinggi dalam kalangan penduduk langit sana.

si cantik manis di mata nafsu pula mungkin bukan pilihan untuk dijadikan heroin Sang Pengarah nun di atas.

buah mulut yang melata di bibir insan mungkin bahan kejian Yang Maha Berkuasa.

lindungi kami dari murka-Mu,ya Allah.

Wednesday, October 1, 2014

ada satu masa,
aku cuma nak jadi aku.
buat apa-apa tanpa tepian
tanpa aturan
tanpa larangan
tanpa dipersoalkan.

semberono huh?

Tuesday, May 27, 2014

selfie

sometimes
you just need a glance of moment of
just-found-back-yourself.

perhaps in a crowd of wonderful fellow
or might it be
in a loneliness but with faithfulness alone.

feel the aura.
touch the greatness.

Monday, April 21, 2014

the guardians

pernah dulu kawan sebilik anak yatim,
kedua-duanya.
sorang ayah meninggal sebelum daftar masuk sini.
sorang lagi, mak dia meninggal masa kami sem 4,
terasa masih baru.

yang kawan sebilik sekarang ni,
sorang berayah tiri,
sorang lagi beribu tiri.

Allah.
sungguh rasa bersyukur sebab ak masih ada mak dan ayah,
yang pengorbanan mereka belum terhenti.

Allah.
dah, tak boleh tulis dah.

tisu please.